23 decembrie 2014

Trunchi de copac cu crema mascarpone si merisoare

Stiu ca v-ati planificat deja masa de Craciun, dar ma grabesc totusi sa va dau reteta trunchiului meu de copac.

Mi-ar parea rau daca nu ati avea si trunchiul din peisajul de iarna pe care mi l-am inchipuit cand am facut ciupercutele din bezea. Platoul meu arata exact cum imi doresc eu sa fie de Craciun.
Multa zapada si lumina stralucitoare.

Asa erau iernile copilariei mele. Mare pacat ca prin comoditatea noastra am reusit sa schimbam frumosul din jurul nostru in vise care nu se mai implinesc.
Pentru trunchiul de copac am folosit reteta de Rulada cu crema mascarpone si afine al prietenei mele Miha.
Este o reteta foarte buna, la fel ca toate celelalte retete ale sale.

Ingrediente pentru blat:
5 oua
5 linguri de zahar
3 linguri de ulei
2 linguri de apa clocotita
5 linguri de faina
1 lingurita praf de copt
1/2 lingurita extract de vanilie
un praf de sare

Ingrediente pentru crema mascarpone:
100 gr ciocolata alba
100 ml frisca lichida cu grasime 35%
125 gr mascarpone
merisoare confiate inmuiate in suc de rodie

Ingrediente pentru decor:
1. Crema ganache din ciocolata alba:
    100 gr ciocolata alba
     70 ml frisca lichida
2. Ciocolata alba razuita cu cutitul
3. Ciupercute din bezele
4. conuri de brad din ciocolata alba si migdale
5. zahar pudra

Mod de preparare blat:
Preincalzim cuptorul la 180 gr. C
Inmuiem merisoarele confiate in suc de rodii
Amestecam faina cu praful de copt.
Mixam galbenusurile adaugand uleiul putin cate putin, ca la maioneza, apoi adaugam extractul de vanilie.
Batem albusurile cu praful de sare si cu zaharul, adaugam apoi apa clocotita si batem energic pana cand obtinem o spuma densa, lucioasa.
Adaugam galbenusurile peste spuma de albusuri, amestecam usurel, apoi cernem faina cu praful de copt peste compozitia obtinuta si amestecam prin miscari de sus in jos.
Turnam blatul in tava 42/29, tapetata cu hartie de copt, uniformizam si coacem timp de cca 15 minute.
Rasturnam imediat blatul copt pe hartie de copt presarata foarte fin cu zahar pudra si rulam impreuna cu hartia.
Lasam sa se racoreasca cca 10-15 minute.
Derulam blatul si pastram deasupra hartia de copt pana cand blatul devine complet rece.

Mod de preparare crema mascarpone:
Incalzim frisca pana la punctul de fierbere. O turman peste ciocolata alba rasa, apoi amestecam pana la dizolvarea completa a ciocolatei.
Lasam compozitia la racit in frigider.
Mixam branza mascarpone, iar cand compozitia de mai sus devine foarte rece, o mixam energic pana devine de consistenta unei creme.
Adaugam crema mascarpone mixand usor.

Mod de preparare ganache de ciocolata alba:
Aducem in punctul de fierbere frisca, apoi o turnam peste ciocolata alba rasa.
Amestecam foarte bine pana cand se dizolva toata ciocolata.
Lasam sa se raceasca la temperatura camerei.
Trebuie sa aiba consistenta unei glazuri.
Rolul acestei creme este sa sigileze rulada ca sa nu se usuce daca o pastrati in frigider. Altfel, rulada trebuie consumata in aceeasi zi. De asemenea, aschiile de ciocolata alba se vor lipi foarte bine de suprafata trunchiului nostru.

Asamblarea trunchiului de copac:
Intindem crema mascarpone peste blat intr-un strat uniform. Stoarcem merisoarele si le asezam intrun strat de 1-1,5 cm pe latura lunga, dinspre noi, a blatului.

Rulam blatul ajutandu-ne d hartia de copt.
Punem la rece rulada cel putin o ora.
Acoperim cu un strat subtire de ganache de ciocolata alba, apoi razuim cu un cutit cu lama lunga si lata aschii de ciocolata alba pe care le asezam peste rulada.
Decoram platoul cu ciupercute din bezea, cu conuri de brad si pudram cu zahar ici-colo pentru a imita zapada.

Veti obtine un aranjament diafan care va bucura toata familia.

Puteti pastra aranjamentul in frigider inainte sa asezati ciupercutele si sa pudrati cu zahar.

Aceasta a fost ultima reteta pregatita pentru voi inainte de Craciun.
Voi reveni maine cu obisnuita mea urare.
Pregatiti-va sufletele, nu va grabiti, nu intoarceti lumea pe dos inainte de Seara de Ajun. Bucurati-va de familia voastra si invatati-i  sa se bucure si ei la fel de mult unii de altii.

Spor la prajiturit!




6 comentarii:

  1. Superb arata! Am sa pun reteta la seif, anul acesta nu cred ca mai apuc, dar cine stie....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Corina. Daca n-ai facut ciupercutele in avans iti va fi foarte greu sa pregatesti totul intr-o zi.
      Eu sper ca va fi zapada macar de Revelion, dar daca totusi nu va fi, poti sa faci o surpriza frumoasa familiei in noaptea dintre ani. :)

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Craciun fericit, Danutza! Sa te bucuri de caldura caminului tau si de dragostea familiei.
      Te imbratisez cu drag!

      Ștergere
  3. Draga mea Rita, citind ultima fraza, nu stiu zau ce alte urari de Craciun mai frumoase, mai intelepte si mai calde ne-ai putea face! Mi-a mers la suflet postarea ta: cuvintele, prajitura, fotografiile!... <3 Ultima poza e pur si simplu de poveste. Aseara ma uitam la ea si mai ca-mi venea sa dau o fuga in buza padurii, convinsa ca o voi gasi acoperita de zapada, cu buturugi ninse si conuri de brad dantelate itindu-se de sub covorul de nea!!
    Va dorim si noi Craciun fericit si sarbatori cu multa sanatate si putere sa le duceti pe toate la capat, asa cum va doriti! Te imbratisez cu mult drag, prietena scumpa!!

    RăspundețiȘtergere