13 decembrie 2012

Stelute de turta dulce cu ciocolata - Cadouri dulci de Craciun


De ce sa nu oferiti celor dragi cadouri inedite pe care sa le mesteriti cu manutele voastre?
Stelutele de turta dulce pe bat pot fi un cadou foarte frumos daca le ambalati corespunzator. Mai este putin pana la Craciun, asa ca ma grabesc sa va ofer cateva idei pentru realizarea acestora.

Pentru stelutele pe bat aveti nevoie de aluat de turta dulce, cateva bete pentru frigarui, ciocolata cu lapte sau neagra si ciocolata alba.
Din reteta de turta dulce veti folosi pentru stelute o mica parte, restul aluatului puteti sa-l coaceti in forma de stelute sau alte forme, fara bete. Stelutele pe bat vor reprezenta doar decorul pentru pachetele, cu sau fara biletele cu dedicatie.

Stelutele se pun in tava de copt cu tot cu betele de frigarui, pe care le inserati in partea laterala a stelutelor decupate. Odata coapte, betele vor avea o stabilitate foarte buna.

Topiti ciocolata alba si pe cea neagra in vase separate. Cantitatile necesare sunt in functie de numarul stelutelor. In orice caz, nu aveti nevoie de cantitati mari. Cu cate 100 gr de ciocolata puteti decora zeci de stelute.

Luati cate o steluta si puneti pe una din fete ciocolata din belsug, astfel incat sa curga si pe margini.
Scuturati apoi steluta perpendicular pe vas ca sa ajutati excesul sa se scurga.

Deasupra celuilalt vas, cu ciocolata de culoare contrastanta, luati putina ciocolata in lingurita, lasati sa se scurga cea mai mare parte a ei inapoi, si cand firul de ciocolata este subtirel, faceti miscari de zigzag deasupra stelutei.

Veti obtine astfel dungulite paralele pe suprafata stelutelor. Puneti stelutele decorate pe un gratar sau pe hartie de coptpana cand se prinde ciocolata. Apoi, puteti sa le stivuiti in cutii inchise pana cand pregatiti pachetelele.

Idei pentru cadouri:

Le puteti oferi ambalate individual, legand de betele stelutelor panglici colorate si sa prindeti felicitari micute sau hartiute cu dedicatie.

Puteti face pachetele de turta dulce si sa inserati cateva stelute pe bat.

Puteti sa puneti stelutele pe bat in borcanele cu condimente specifice Craciunului, cu felii de portocale zaharisite, cu nuci, alune sau cu zahar colorat, bombonele, marshmallows, si lista poate continua.

Aceste stelute arata foarte bine si ca decor dulce pe masa de Craciun.

Ideile sunt nesfarsite. Totul e sa le pregatiti. Apoi, veti vedea voi cum le veti folositi.

Va doresc Craciun fericit in avans.

30 de comentarii:

  1. Doamne Rita cat sunt de frumoase!!!!
    Multumim pentru toate sfaturile,esti tare priceputa!
    Mesajul de la final,este superb!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Angelica. Fac aceste turtite de mult timp. Copiii se dau in vant dupa ele. Pup!

      Ștergere
  2. Sunt foarte frumoase! Multumim pentru idee!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Nicol. Cu cea mai mare placere. M-am grabit foarte tare cu postarea, sa apucati sa le faceti si voi. Sa ai o seara frumoasa!

      Ștergere
  3. Da da da ... vreau si eu...
    Sunt tare faine si de mare efect !!!
    Musai sa fac si eu cateva ...
    Te pup !!

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu ar trebui sa nu mai intru la tine pe blog pana dupa Sarbatori !!! :((( Atat de mult imi plac stelutele pe bat incat nu stiu cum sa -mi fac timp sa le fac si eu !!! :((
    Te imbratisez cu drag !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ba sa intri. Esti bine-venita. Iti trimit stelutele mele daca vrei. <3 Pup!

      Ștergere
  5. Rita , daca nu reusesc sa le fac acuma, tot le fac eu !!! ;)
    Multumesc , esti cea ma draguta !!! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deci, le vrei sau nu? Asta-i intrebarea. Nu ma costa nimic sa ti le trimit. Eu am alte dulciuri de dat cadou. Pe astea le-am facut doar pentru blog.

      Ștergere
  6. Crăciun fericit! Mă bucur că am descoperit blogul tău pentru că numai minunății dulci văd pe aici:).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu ma bucur de prietenia cu tine, Alina. Esti o fata harnica si priceputa. Sa mai vii pe la mine. Pup!

      Ștergere
  7. Lovely. Who wouldn't enjoy receiving some of these!

    RăspundețiȘtergere
  8. Mersi, Coco! Te mai astept in casuta mea dulce.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce frumoase sunt!!! Deosebite! Pupici

    RăspundețiȘtergere
  10. Ei nu,ca tu ma tremini cu atatea frumuseti delicioase.Cu nici un chip nu le-as manca,le-as tine de decor pana cand s-ar strica singurele!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela scumpa, pe astea chiar poti sa le mananci linistita. Nu prea cred ca ar rezista mult de micutii care trec pe langa ele. La Gastrofest, toti copiii au vrut turta dulce pe bat. Am ramas mirata. Eu le-am facut doar asa, ca sa fie mai multe niveluri pe masa. Mihaela, sa-l astepti pe Mosul saptamana viitoare! Numai un pic mai am de lucru la podoabe. Puuup!

      Ștergere
    2. Sa crezi tu ca le-as manca.Nicidecum,le-as tine sub un glob de sticla si sub cheie numai sa nu-mi dispara,atat de mult imi plac!Nu-ti poti inchipui cat de mult imi plac absolut toate creatiile tale!
      Pupici multi!

      Ștergere
    3. P.S Il astept pe Mosul meu drag care-mi aduce frumuseti gustoase de la tine cu sufletul la gura!Atunci sa vezi fericire pe capul meu,sunt mai rau decat un copil!

      Ștergere
    4. La fel sunt si eu. Mai rau decat un copil! Sunt tare bucuroasa ca o sa te pot face fericita. <3

      Ștergere
  11. sunt foarte frumoase si nu sunt greu de facut.
    Alina.

    RăspundețiȘtergere
  12. Deloc nu e greu sa le faci. Sa ai un weekend frumos, Alina.

    RăspundețiȘtergere
  13. multumesc frumos!
    seara frumoasa,va doresc.
    Alina.

    RăspundețiȘtergere
  14. Am facut in seara asta turta dulce,multe,multe stelute si acum imi pare rau ca nu am vazut mai repede postarea sa le punem si noi pe bete. Acum stim cum sa procedam data viitore. Te pup si iti doresc sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
  15. Le mai poti lipi pe bete, Adina. Faci cu scobitoarea un mic canal pe o parte a turtei, potrivesti betisorul acolo si acoperi cu ciocolata topita. Se va intari fara probleme. Craciun fericit!

    RăspundețiȘtergere